Saturday, May 16, 2009

Cikgu cikgi dalam hidupku...

Ni adalah antara cikgu2 dalam hidup aku yang aku kagumi….

Masa sekolah rendah:

Cikgu Randy Imba
Cikgu dari sabah mengajar aku masa darjah 2. Boleh switch menulis tangan kanan dgn kiri tanpa masalah. Dia lenguh2 tgn kanan, dia tukar tangan kiri.

Cikgu Hazarudin Ahmad
Cikgu kelas masa darjah 3. Macho woo.Kalau ngajar BM suka bt cth nama awek die; Rosmaliza aku ingat lgi. Aku pernah terminat kat dia kut dlu.haha. Aku ada kenangan yang memalukan dengan dia. Rasanya sampai sekarang dia mesti ingat benda tu. Waaaaa..

Cikgu Ahmad Mokhtar
Cikgu darjah 6. Sangat berdedikasi mengajar. Masa nak dkt2 UPSR, wife dia sakit, dia xdpt dtg.sian dia..

Ustazah Zawyah
Aku ni macam jadi favorite dia kot sebab aku kwn ngn anak dia. Sikit2, hanisah, awk baca ni…hanisah, awk conduct zikir pagi..hanisah, awk masuk kuiz agama. Pastu aku dpt anugerah pelajar perempuan terbaik masa kem tahun 6 (dia yg pilih).suka2!

Masa sekolah menengah:

Cikgu Rugayyah
Mengajar add mate masa form 4.Apsal aku boleh teringat kt die? Masa aku form 4, dia pregnant dan selalu sakit2 (asthma). Xsampai hati sangat tengok, dia ajar2 ckit, batuk. Setiap kali dia batuk, aku mesti doakan dia. Aku rsa anak dia pun doakan Add mate aku la.ahaks (remember, jangan memperlekehkan benda yang baik walaupun kecil). Ada benda memalukan gak ngn dia, masa tu baru pas dpt markah ujian +mate, pas2 aku main2 la ngn kwn aku sekali aku baling gumpalan kertas kena kepala dia yang duduk meja depan tu. Waaa…malu+takut.

Cikgu Normadiah
Cikgu add mate masa form 5. Garang, tegas dan ramai budak2 xsuka tapi sebab dialah aku dpt A1 add mate. Thanks you cikgu! Kali terakhir aku g skolah dia dah pindah. Aku terkilan tak dpt jumpa dia, ingat nak bagi present.

Cikgu Zainiah
Cikgu cun! Satu2nya cikgu yang panggil aku ‘siti’. Seyes comey dia.

Ustaz Abd Aziz
Aku xbley lupa pengorbanan dia mengajar kitorang yang bengap susu ni bahasa arab tinggi. Masa tu kitorang tercicir setahun setengah pelajaran disebabkan ustazah g bersalin. BAT mana mampu belajar sendiri!Aku rasa terkilan sebab xdpt bg die A utk bahasa arab. Tambah sedih, masa batch aku sedikit je yang dapat A bahasa arab. Tapi Alhamdulillah sekurang-kurangnya semua lulus. Masa majlis anugerah cemerlang, Ustaz Aziz macam merajuk, dia xpgi majlis tu tapi duduk kt dewan makan. Aku rasa nak cakap je kt die. Ustaz dah bt yang terbaik utk kami, kami yang salah xstudy betul2…tp masa tu xdpt terfikir ayat tu dlm bhasa arab.ahaks.

Ustaz zulkifli muhammadan

Opss… ustaz kontroversi ni. Mustahil xde org kat SMAKL xkenal dia. Glamer abes. Bgus ustaz ni, klu spot soklan mesti keluar. (aku nak cter baik2 je pasal dia)

Actually, mostly aku ingat dan kagumi semua cikgu2 yang pernah mengajar aku.. Dimana jua anda berada, anak muridmu akan sentiasa mengingati setiap 'A' yang dikau ajar. Maceh2.

1 comment:

diaryofzen said...

pn zainiah cegu ksygn ku~ust, kam mane??hee