Saturday, April 17, 2010

Topik bosan ini lagi!

Assalammualaikum wbt...(mood sedikit kacau bilau)

Apakah benda penting yg akan berlaku slepas kte tamat belajar yg mnjadi persolan ramai dan perbualan hangat? ye,benar! topik kerja! kemudian? ye benar! topik kahwin!
Oh tidak,msti anda ckp balik2 topik ni, balik2 ckp psl ni! bosanla! ye, benar sy bosan ckp psl ni! malahan sy da terfikir utk tdk berkahwin dan menghambakn diri membina kerjaya..benar! tanya rumate sy..kan ina,kan..

Sebetulnya sy bosan utk berkata tentang cinta manusia,kahwin dan seumpamanya..kerana sy dah putus harapan nak pkr psl tu..tapi sy xdpt mngelak utk berfikir apabila..

Friday (16/4/10)
5pm: last paper exam habis


9.40 pm: tiba dirumah


10pm: mak berkata 'kawinla cepat2'


Okay, mlm td ok lg sy mampu utk mengubah topik dgn mudah..tp owh ptg td mak bt open table plak.. secara ringkas dan kesimpulan mudahnya, kalau sy tiada siapa2 lg sy perlu menerima mr X. Ye, Mr.X nak tgk gmbr ke? xpyh kot..anda sume knl.xpcya? betul! klu anda kenal sy,anda kenal dia.



sy: mak,mak carikan la bf utk adik
mak: Bukan xnak matchkn ngn org lain tp Mr X tu..'------------'<---dirahsiakn'
mak: bagi 3 sebab nape xnak terima dia sy: viva ni blh tahan ssh gak!(monolog hati)
sy: dia tu terlalu baik tiada yg xbaik melainkan yg baik2 saja lalu xsuka la!(blh x jwb cmtu)


Ya Allah rasa cm nak cri sorang pakwe kontrak n tunjukkan kat mak ade gak laki lain yg baik..asalkan saja bkn dgn Mr.X!


Mesti korang pelik kan n ckp lek r..muda lg..nape nak cbuk2 ckp psl benda ni..ye benar tu benar.. tapi aku xslhkan mak..aku phm kerisauan dia..terutama psl akak aku yg tua 8 thn dr aku blum menemui jodoh..dia risau tkt aku jd cmtu..
Kedua mak aku risau ble aku keje nanti (keje kedai opto) balik mlm2 anak dara gitu kan bahaya.at least klu ada org tgk2 kan rasa safe skt (kawin tokey kedai ke).
Ketiga, mak aku kepingin nak tgk anak2 dia naik pelamin..yela dlm usia mcm mak aku ni mmg ptt sgt da ade menantu dan cucu..tp mlgnya sorg anak die pun xmnunjukkan ciri2 kearah tu..



Lalu apakah patut aku katakan lg jika di hati ada org lain, tapi sampai bla patut menanti kasih yg xpasti? Jgn time aku nak nikah nnt bru ttbe nak confess dah..aku pang jgk kang. Kata org, jangan menanti sesuatu yg bkn milik kita, kerana penyesalan akan menghantui seluruh hidup kita. Masa akan terus berlalu, musim pasti berganti..apakah kesudahan kisah ni? adakah aku tegar menanti atau menerima seadanya..Mr.X..

4 comments:

nashiey said...

anie, kawen la dgn tokey kedai

adnexa hani said...

tokey kedai tua dan buncit....xmau la

castalica azryiana said...

iye yang...i da join the club 'broken heart and single forever'..hahaha..xsah join club 'jom kawin' ngn sal..hehe..xdak pekdah!!

Soleha Adnan said...

xpe..asalkan ade leher...