Thursday, April 22, 2010

Life is 'bout making decisions!

Afterno0n! yeah sy sdang mnghabiskan sisa2 hdup di UKM yg tercinta (cinta ke? boleh la bg can da dok sini 4 thn kot)..sudahkan keje ckt2..tdo2 kat umah.bca novel..bmanja2 ngn teman2 yg pasni konfem ssh gle nak jmpa n borak2 again..Borak? besela tu kan.. tak,tak..2,3 menjak ni topik borak ktrg da brubah..sejak ala2 melangkah ke alam dewasa ni (huk3 xrela~).

KERJA! yE ni adalah post pertama sy tentang kerja sbb sy baru (2,3 hari ni) bersedia utk berfikir ngn serius psl benda ni selepas hampir kesemua klasmate sy telah mndpt keje..cayala korang! gila demand opto..hari tu tyme few syarikat datg bt interviw aku mmg intvw men2 la.muka terpaksa gitu.sampai kwn2 aku dok mngata aku cm xnak keje.haha. aku sebenarnya bukan ape msa tu aku belum bsdia nak fkr psl keje n aku xbmnt ngn syarkat yg dtg hr tu..mls lyn~

So skang ni sbnrnya ade beberapa pilihan dlm kepala otak fkrn. mempunyai byk pilihan xsmstinya suatu bnda yg baik. byk benda nak kena pertimbangkan. gaji, suasana tempat keje, burdens of work n etc, (korg pun tau). klu kte xde pilihan kte juz aka terima je yg dtg tu.. nanti ble masa akan dtg xkan la timbul dialog2 sperti "ala, nyesal nye plh kat cni..kan bgs klu dlu aku keje sana blh dot...dot2".."kat sna rupanya cmni2...nyesal xpilih sna"..dan seumpamanya.

Life is always bout making decision..sejak kte mula2 kluar dr perut mak kte lg kte da kena decide, nak nangis ke x?...nak nangis kuat2 ke slow? tu msa tyme jd buda merah.. ble bsr ckt slalu cikgu kat skolah tanya cita2 awk nak jd ape? pastu kena list down 3 cita2 kte tulis dlm kad ape tah(aku ade simpan lg kad tu)..

Dlam khidupan kte hari2 pun kte sentiasa dhujani dgn pilihan cthnya ala..nak order ape hari ni..nak ponteng klas ke x hr ni? nak kluar ke x? Aku mmg sorg yg lmbt bt keputusan..mmbe pun kdg2 nyampah nak ajak kluar sbb aku prefer utk bt last minute decision..bila kte makin bsr kte dihadapkan dgn pilihan yg lebih serius. aku dberi less than 1 week utk mmbt keputusan..soal masa depan.

Hope able to make a good decision.. kalau apa pun yg terjadi lps ni kte seharusnya redha.. firman Allah bermaksud 'perkataan kalau itu membuka kearah syaitan'.. apabila kte mula mempersoalkan kenapa tdak blaku bgini2 sebaliknya berlaku bgitu sebenarnya kte seolah2 telah mempersoalkan qada' dan qadar Allah sedang tanpa kte sedari apa yg terjadi pada kita sebenarnya adalah takdir terindah yg telah dicipta utk kita.. jadi pilihlah utk berlapang dada dan berfikiran positif dlm setiap dugaan yg kta hadapi.

Adios n wish me luck!

p/s xsabar nak buat decision utk soklan 'would u marry me?' ngeh3

after i've finished writing this stuff, i just got another phone call offering me a job.Alhamdulillah..bertambah lg pilihan..is it good? (this offer make my burden bertambah2 because it is from..ouch its censored!)

1 comment:

Soleha Adnan said...

oh...
hepi nye da abes study..
xde panggilan SPA lagi ke laling?kwn org budak s'wak da kne panggil da..SERAM!!
ttg Q yg last skali tu,saya jawab:
i do~~~
(^.^)")